Informatie voor ouders of verzorgers van groep 8

Beste ouder of verzorger,

Pascal Zuid is een vmbo-school waar we met elkaar staan voor ontplooiing en ontwikkeling van onze leerlingen.

Op onze school ontdekken leerlingen waar hun kwaliteiten liggen door zelf allerlei ervaringen op te doen. Niet alleen binnen de school, maar ook daarbuiten, door excursies, activiteiten, evenementen en stages.

Leerlingen die vanuit de basisschool naar Pascal Zuid komen, krijgen de begeleiding die nodig is om in vier jaar de stap te maken naar havo of mbo. Op Pascal Zuid stimuleren we de leerlingen in het zelfstandig leren en het maken van keuzes.

In de tweejarige brede brugklas zitten leerlingen met een vmbo basis, kader en TL advies bij elkaar in de klas. Zo kijken we in twee jaar op welk niveau de leerling kan doorstromen naar het examenprogramma in de bovenbouw.

Voor leerlingen met een vmbo-t/havo advies bieden wij in samenwerking met Blaise Pascal College (HAVO/VWO) de HAVO-kansklas aan.

Op Pascal Zuid kennen we elkaar en we zorgen ervoor dat iedereen, zowel leerlingen als medewerkers, zich welkom voelen. Samen maken we de goede sfeer en het juiste klimaat om te kunnen leren en ontwikkelen.

>> Ondersteuning op het vmbo – opdc/vmbo transitie

Bekijk hier de introductiefilm voor groep 8

Bekijk hier de film ‘Een dag op Pascal Zuid’

Leren, ontdekken en doen!